Projekty realizované v materskej škole
Detstvo je krátke časové obdobie v živote a preto nám záleží na kvalite prežitia každého roka. Z toho sa odvíjajú aj priority školy vo výchovno–vzdelávacom procese.
Učebné osnovy našej materskej školy sú rozšírené o vlastné nadštandardy, ktoré sú zakomponované v projektoch:
- Edukáčik
- Objavujme svet s interaktívnou tabuľou
- Robotické programovacie hračky
- Zdravé zúbky
- Enviroprojekt- Lesná pedagogika
Edukáčik
Elementárne základy využitia práce s počítačom
Cieľové zameranie edukačného projektu:
Využívanie a rozširovanie poznania v oblasti digitálnych a informačných kompetencií v predprimárnom vzdelávaní.
Obsah projektu:
- Obsahové a výkonové štandardy edukačnej činnosti
- Edukačné aktivity
- Rozpracované edukačné programy
- Dodržiavanie bezpečnosti
- Informovaný súhlas zákonných zástupcov
- Spôsobilosti, ktoré dieťa dosiahne
- Osvedčenie o získaní elementárnych základov práce s PC
Počítač je v našej materskej škole chápaný ako prostriedok k získavaniu informácií a nie ako spoločník pri trávení dlhých chvíľ.
Prostredníctvom kvalitných edukačných programov a v realizácii bezpečného časového rozpätia si deti osvojujú riešiť problémy, osvojujú si rozlišovať virtuálny
svet od reality, aktivizuje sa ich tvorivé myslenie, koncentrácia a zlepšuje sa ich vizuomotorická koordinácia.
Poznávajme a objavujme svet s interaktívnou tabuľou
Rozvíjajúci program na osvojenie so digitálnej gramotnosti, správne využívanie informačno-komunikačných technológií
Cieľové zameranie edukačného projektu:
Využívať interaktívnu tabuľu ako jednu z nových metód, ktoré spestrí predškolské vzdelávanie, umožní deťom efektívnejšie si osvojiť učivo.
Obsah projektu:
- Ciele využívania IKT a vplyv na rozvoj osobnosti dieťaťa
- Obsahové a výkonové štandardy edukačnej činnosti
- Interaktívna tabuľa ako didaktický prostriedok
- Podmienky a bezpečnosť využívania interaktívnej tabule
- Práca s internetom
- Práca s vizualizérom
Práca s interaktívnou tabuľou má pozitívny vplyv a rozvoj vyšších poznávacích funkcií, schopnosti komunikovať a kooperovať, vyhľadávať informácie,
spracovávať ich a kriticky analyzovať, slobodne a zodpovedne sa rozhodovať, premýšľať a riešiť problémy.
Robotické programovateľné hračky
- Stimulujú logické myslenie,
- učia základným princípom riadenia a programovania,
- podporujú vnímanie a chápanie vizuomotorickej orientácie v rovine i v priestore,
- rozvíjajú jemnú motoriku,
- napomáhajú k vylepšovaniu koordinácie pohybov,
- stimulujú ku koncentrácii a motivujú k hre,
- prispievajú k rozvoju sociálneho cítenia v kolektíve ako aj k rozvoju sebauvedomovania sa.
Ciele a zameranie edukačného projektu:
- vzbudenie povedomia detí o dôležitosti ochrany a bezpečnosti ich zdravia ako účastníkov cestnej premávky,
- prispieť k zníženiu detskej nehodovosti prostredníctvom aktivít a prevencie,
- aktívna pohybová činnosť o bezpečnosť a vhodné správanie sa detí a dospelých na cestách,
- úpravou školského dvora motivovať deti k bezpečnému pohybu po chodníkoch, na kolobežkách, bicykloch, odrážadlách a v spolupráci s rodinou dbať o ich dobrý technický stav,
- spolupráca s OO PZ v Prešove a Mestskou políciou, rodičmi a ZŠ.
Zdravé zúbky
Zaujímavou a hravou formou vzbudiť u detí záujem o čistenie zúbkov ,naučiť ich v rannom detstve vhodnú techniku čistenia a v neposlednom
rade vzdelávať v tomto smere aj rodičov, aby svojim deťom vedeli pomôcť pri vytváraní správnych návykov.
Ciele a zameranie edukačného projektu:
- Vedieť ako nám zúbky rastú
- Získať zručnosti pri čistení zubov
- Ako si správne vybrať zubnú kefku a pastu
- Dodržiavať hygienu a správne zásady pri udržiavaní zubnej kefky
- Prevencia proti vzniku zubného kazu
- Odstrániť strach zo zubného lekára
Materská škola sa zapája do aktivít, ktoré sú zamerané na túto problematiku, pripravuje pre rodičov besedy s dentálnou hygieničkou a zubnou lekárkou.
Enviro projekt – Lesná pedagogika
Ciele a zameranie edukačného projektu:
MŠ sa zameriava vo svojom programe na výchovu zdravého životného štýlu a prostredníctvom environmentálnej výchovy sa snaží rozvíjať osobnostnú
a duchovnú stránku dieťaťa, tak aby bolo schopné v budúcnosti tvorivo myslieť a konať v záujme záchrany života na Zemi a vytvorenia harmonického spolužitia s prírodou a ľuďmi.
Jedným z hlavných cieľov je:
- utvárať elementárne základy environmentálnej kultivácii osobnosti dieťaťa prostredníctvom environmentálneho cítenia a pozitívneho vzťahu k prírode k životnému prostrediu.
- utvárať pozitívny vzťah k prírode na základe praktických skúseností, ktoré súvisia so starostlivosťou o rastliny a živočíchy.
- viesť deti a rodičov k zmene postojov a hodnotovej orientácii vo vzťahu k aktívnej ochrane prírody a životného prostredia